လွလိုက္ပါတဲ့သူ႔နာမည္...သို႔ေသာ္


ျမန္မာတို႔ရဲ့ ႏႈတ္ဖ်ားမွာ ပညတ္သြားရာ ဓာတ္သက္ပါ ဆိုတဲ့ ဆိုရိုးစကားရွိပါတယ္။ ဆိုလိုတဲ့အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ့ ေအာင္ျမင္မႈ ရံႈးနိမ့္မႈ၊ ေက်ာ္ၾကားမႈ မေက်ာ္ၾကားမႈ၊ ၾကီးပြါးတိုးတက္မႈ ဆံုးရံႈးမႈ စတာေတြရဲ့အေၾကာင္းတရားဟာ ထိုသူႏွင့္ဆက္စပ္ေနတဲ့ ေျပာဆိုသံုးႏႈံုးမႈ အမည္ေတြအေပၚမွာ အေျခခံျပီးျဖစ္ေပၚလာခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္မႈျဖစ္ပါတယ္ ။ တစ္ခါတရံ ပါးစပ္ဖ်ားက
အမွတ္တမဲ့ ထြက္သြားမိတဲ့ အခါမ်ိးေတြမွာတိုင္ ျဖစ္လာမယ့္အက်ိဳးရလာဘ္ရဲ့ ေကာင္း မေကာင္းဆိုတာကို ၾကိဳျပီးခန္႔မွန္း ေျပာဆိုတတ္ၾကပါေသးတယ္။ ဒါကို ပညတ္သြားရာ ဓာတ္သက္ပါတယ္လို႔ ေခၚပါတယ္။ အဲဒီအယူစြဲသည္းမႈေတြကို ျမန္မာ့ လူအသိုင္းအ၀ို္င္းမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ယံုၾကည့္ထားၾကတာလဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လည္း မိမိတို႔ရဲ့ သား သမီးမ်ားကို နာမည္ေပးၾကတဲ့အခါမ်ိဳးေတြ၊ လုပ္ငန္းတစ္ခု အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔အတြက္ အဲဒီလုပ္ငန္းရဲ့ အမည္ေတြကိုေပးၾကတဲ့အခါမ်ဳိးေတြမွာ မိမိတို႔ထက္ တတ္သိနားလည္သူေတြ ေဗဒင္ဆရာေတြ စတာေတြႏွင့္ တိုင္ပင္ျပီး နာမည္ေတြကို ေပးေနၾကတာပဲ မဟုတ္ပါလား။ ဒါေပမယ့္ ေပးထားတဲ့အမည္ႏွင့္ ရလာဒ္ေတြကေကာ ကိုက္ညီၾကပါရဲ့လား။ ဒါကေတာ့ ေမးစရာပါ။
နာမည္က အရိယ လုပ္တဲ့ လုပ္ငန္းက တံခါသည္၊ အမည္ကေတာ့ အေသာက၊ ရွိသမွ် ညီေတာ္ ေနာင္ေတာ္ေတြအားလံုးနီးပါးကို သတ္ျပီး မင္း တက္လုပ္ခဲ့ရေတာ့ လက္ရွိမွာၾကံဳေတြ႕ ခံစားေနရတာက စိတ္ပူေလာင္မႈ ေသာက ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ၊ ေပးထားတဲ့နာမည္က ေမာင္ခ်မ္းသာ စားေသာက္ရတာက မ၀ေရစာ၊ ၀တ္စရာဆိုလို႔ အရွက္လံုတယ္ဆိုရံု စတဲ့ စတဲ့ အမည္နဲ႔ ရလာဒ္ မကိုက္ညီတာေတြကလည္း အမ်ားသားပါပဲ။ ဆိုလိုခ်င္တာကေတာ့ လုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္တာေတြကို ဘာမွမလုပ္ပါပဲ ကိုယ့္ရဲ့အမည္ေလးတစ္ခုကိုမွီျပီး ယံုၾကည္စိတ္ခ်ေနလို႔ မရႏိုင္ဘူးဆိုတာကို ေျပာျပခ်င္တာပါ။ လက္ေတြ႔လုပ္ေဆာင္မႈရဲ့ ေနာက္မွာ အနည္းနဲ႔အမ်ား အေႏွးနဲ႔အျမန္ ဆိုတာလို အက်ိဳးရလာဒ္ေတြက အေကာင္အထည္အျဖစ္ ေပၚလာမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ဘာသာေရးရႈေထာင့္ကေျပာရရင္ ကံဆိုတာပဲမဟုတ္ပါလား။ ေစတနာအရင္းခံနဲ႔ ေတြးေတာ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္မႈ ဆိုတာေတြဟာ ကံတရားပဲေလ။ ကံကို ယံုပါတယ္ဆိုျပီး လံုေလာက္တဲ့ကာကြယ္မႈမပါပဲ မီးေပၚခုန္ခ်ရင္ ပူတာပဲရွိေတာ့မယ္ေပါ့။ မပူေအာင္ဆိုရင္ေတာ့ မပူႏိုင္တဲ့ နည္းတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကိုေတာ့ လုပ္ေဆာင္ရပါလိမ့္မယ္။ ေဒါက္တာက ေတာ္လွပါတယ္ဆိုျပီး သူကို ထိုင္ျပီးရွိခိုးေနရံုႏွင့္ ေရာဂါက ေျပာက္လာတာမွ မဟုတ္တာ။ သူ႔ညႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း လိုက္နာျပီး ေရွာင္ရန္ ေဆာင္ရန္တို႔ကို လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္မွသာ ေရာဂါက သက္သာေျပာက္ကင္းမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။
ယခုလို အမည္ပညတ္ႏွင့္ ရလာဒ္ ဖီလာဆန္႔က်င္ျဖစ္ေနၾက သူေတြမ်ားထဲက အခ်ိဳ႕ကိုျပပါဆိုရင္ ခပ္ေ၀းေ၀းကို သြားၾကည့္ဖို႔လိုမယ္မထင္ပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံက စစ္အုပ္စုကိုပဲၾကည့္ပါ။ သူတို႔ ရယူထားတဲ့နာမည္က နအဖ (ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွုင့္ဖြံ႔ျဖိဳးရး ေကာင္စီ) တဲ့ေလ။ ႏိုင္ငံေတာ္ၾကီး ဘယ္ေလာက္ ေအးခ်မ္းလို႔ ဘယ္ေလာက္သာယာေနျပီလဲ၊ ဘယ္ေလာက္မ်ား ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေနျပီလဲ။ စကားလံုး အသံုးအႏႈန္းေတြက သိပ္လွေပမယ့္ ျပည္သူေတြခမ်ာေတာ့ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္တဲ့ ဒုကၡ သုကၡမ်ိဳးစံုေတြကို ခါးစည္းခံစားၾကရလို႔သာေနပါတယ္။ ဒီေနရမွာစာေရးသူတို႔အေနနဲ႔က ႏိုင္ငံေတာ္ ဆိုတာကို တိုင္းရင္းသားျပည္သူေတြအားလံုး စုေပါင္းေနထိုင္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုၾကီးတစ္ခုလံုးလို႔ နားလည္ထားတာပါ။ ဒါေပမယ့္ နအဖစစ္အုပ္စုကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ဆိုတာ လက္ႏွက္နဲ႔ အာဏာကို မတရားရယူထားၾကတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားအခ်ဳိ႕အတြက္သာျဖစ္တယ္လို႔ နားလည္ထားၾကပံုေပၚပါတယ္။ အဲဒီလို အထင္ေရာက္ေနခဲ့မယ္ဆိုရင္လည္း နာမည္နဲ႔ရလာဒ္က တူမွ်တဲ့ အေျဖမ်ိဳးမျဖစ္ႏိုင္ပါေခ်။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူတို႔တေတြရဲ့ ေဆြမ်ိဳးတစ္သိုက္ စီးပြြားေရးစတဲ့ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာေတြမွာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ တိုးတက္လို႔ေနပါေစ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာမွာေတာ့ ေအးခ်မ္းသာယာေနလိမ့္မယ္လို႔ မယူဆလို႔ပါပဲ။
တိုင္းျပည္တစ္ခု ေအးခ်မ္းဖို႔တို႔ ျငိမ္းခ်မ္းဖို႔တို႔ ဆိုတာကို လက္နက္နဲ႔ခ်ည္းမိုးျပီး အံုဖြလို႔ မန္းမႈတ္ေနရံုနဲ႔ ရတဲ့အရာမ်ိဳးမဟုတ္ပါေခ်။ ႏိွပ္စက္မႈေတြ ဖိႏွိပ္မႈေတြ အႏိုင္က်င့္မႈေတြဟာ တဖက္သူရဲ့ တန္ျပန္ခုခံမႈေတြကို လက္ယပ္ေခၚသလို ျဖစ္ေနေစျပီးေတာ့ အၾကင္နာေမတၱာတရားကေတာ့ အမိန္႔နာခံမႈ အျပန္အလွန္ေလးစားမႈ စတာေတြကို ၾကိဳဆိုလို႔ေနပါတယ္။ လက္နက္နဲ႔ တဖက္သတ္အႏိုင္ယူျပီး ရရွိလာတဲ့ ေအာင္ပြဲက စစ္မွန္တဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းမႈးမ်ိဳးကို မေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ပါဘူး။ ခံရသူေတြဖက္က ဘယ္ေတာ့မ်ား ဘယ္ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ လက္တုန္႔ျပန္လိမ့္အံုးမလဲ ဆုိတာကို အခ်ိန္တိုင္း ေတြးပူေန၇တာမ်ိဳးပါ။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာကလည္း တဖက္သတ္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးလို႔ ရြတ္ဆိုေနရံုမွ်ႏွင့္ တကယ္တန္း ျငိမ္းခ်မ္းသြားတာေတာ့မဟုတ္ပါေခ်။ ဒါေၾကာင့္ လက္နက္ႏွင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို လဲလွယ္တယ္ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ တဖက္က လက္နက္ကိုေပးရင္ တဖက္ကလည္း စစ္မွန္တဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းမႈမ်ိုဳးကို ျပန္ေပးႏိုင္မွ ျငိမ္းခ်မ္းမႈက ခိုင္ျမဲလို႔ေနမွာပါ။ ပင္ကိုယ္ကမွ ျငိမ္းခ်မ္းလိုစိတ္မရွိသူေတြ ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာကို တန္ဖိုးမထားတတ္သူေတြဆီမွာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ေတာ့ တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ သံသယစိတ္ေတြ ပြားေနရတာကလြဲလို႔ ပိုလိမ့္မယ္လုိ႔မထင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အမည္ပညတ္ေလးက ဘယ္လိုပဲေကာင္းေစေတာ့ ၄င္းအမည္ပညတ္အတြက္ ထိုက္တန္တဲ့ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ိဳးမပါရင္ ဓာတ္သက္လို႔ဆိုတဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲအက်ိဳးသြားက အလိုအေလ်ာက္ လိုက္လို႔လာမွာမဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုလိုခ်င္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး တဖြဲ႔ႏွင့္တဖြဲ႔ ဆက္ဆံေရးမွာ စစ္မွန္တဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းမႈကို ဦးတည္လိုပါတယ္ဆိုရင္ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္မႈ သေဘာထားၾကီးမႈ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔အနစ္နာခံမႈ အျပန္အလွန္ေလးစားမႈ စစ္မွန္တဲ့ လြတ္လပ္ေရးကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးမႈ စတာေတြအေပၚမွာ အေျခခံရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြကပဲ စစ္မွန္တဲ့ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ရဲ့ အေျခခံ အေၾကာင္းတရားေတြမဟုတ္ပါလား။ ဒီအေၾကာင္းတရားေတြအေပၚမွာ အေျခမတည္ခဲ့ပါရင္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဆိုတာကိုေကာ ဘယ္လိုတည္ေဆာက္လို႔ရႏိုင္ပါ့မလဲ။ ၄င္းအဂၤါရပ္ေတြကို အေျခခံထားတဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးသည္သာလွ်င္ ထာ၀၇ရွင္သန္လို႔ေနမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ စစ္မွန္တဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းေ၇းမ်ိဳးကို တည္ေဆာက္ၾကရာမွာ လက္နက္နဲ႔ခ်ည္း တည္ေဆာက္လို႔မရႏိုင္ဘူးဆိုတာကို သိေစခ်င္ပါတယ္။
ေရွးဘုရင္မ်ားလက္ထက္ ေခတ္အဆက္ဆက္ကိုၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အေဖဘုရင္ကို သားက သတ္ျပီး နန္းသိမ္းပြဲၾကီးေတြကို ဆင္ႏြဲခဲ့ၾကတာေတြ ညီေတာ္ေနာင္ေတာ္အခ်င္းခ်င္း ထီးနန္းလုၾကရတာေတြ စတဲ့ ႏိုင္ရာစား လုပ္လာခဲ့ၾကတာေတြကို သိျမင္ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါဘုရင္စနစ္ဆိုတာကလဲ ယေန႔ေခတ္ အာဏာရွင္စနစ္လိုပါပဲ၊ သေဘာထားျခင္း မတိုက္ဆိုင္သူမွန္သမွ်ကို ရာဇ၀တ္သားအျဖစ္သတ္မွတ္ျပီး အမွန္တရားဆိုတာကို ဘုရင္ရဲ့ သံလွ်က္သြားနဲ႔သာ ဆံုးျဖတ္လို႔ ၾကီးေလးတဲ့အျပစ္ဒဏ္ေတြကို ေပးခဲ့ၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လည္း မေက်နပ္မႈေတြကို အေျခခံတဲ့ သူပုန္ထမႈေတြ နန္းတြင္းပုန္ကန္မႈေတြ အျခားရာဇ၀တ္ျပစ္မႈ ၾကဴးလြန္မႈေတြကို ဘုရင္အဆက္ဆက္ ရင္ဆိုင္ခဲ့ၾကရတာပဲ မဟုတ္ပါလား။ ဒါေတြဟာ ျပႆနာအရပ္ရပ္ကို က်ိဳးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္စြာ မစဥ္းစား မဆံုးျဖတ္ပဲ ၾကီးေလးတဲ့ ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္မႈေတြကေန တဆင့္သာ ေက်ာ္လႊားလြန္ေျမာက္ဖို႔ ၾကိဳးစားခဲ့ၾကတာေၾကာင့္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီအေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ျပီး ျမတ္စြာဘုရားက ဒီဃနိကာယ္ ကူဋဒ႑သုတ္မွာ ရာဇ၀တ္မႈကင္းစင္ေရး နည္းလမ္းေကာင္းမ်ားကို ညႊန္ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဗုဒၶလမ္းညႊန္ျပေတာ္မူခဲ့တာက တိုင္းျပည္တစ္ခုမွာ ျငိမ္းခ်မ္းမႈရွိေစခ်င္တယ္ ရာဇ၀တ္ျပစ္မႈေတြက ကင္းစင္ေစခ်င္တယ္ တိုင္းျပည္ၾကီး သာယာ၀ေျပာေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ လူအမ်ားရဲ့ စီပြားေရး အေျခအေနေတြကို ျမွင့္တင္ေပးရမယ္ ၊ လယ္ယာစုိက္ပ်ိဳးေရး လုပ္သူမ်ားကို ၄င္းတို႔ႏွင့္ဆက္စပ္တဲ့ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းစတာေတြကို ေထာက္ပံ့ကူညီမႈေတြေပးရမယ္၊ ကုန္သြယ္ေရးလုပ္သူမ်ားကို အရင္းအႏွီး စိုက္ထုတ္ေပးတာမ်ိဳးေတြ ႏိုင္ငံ၀န္ထမ္းမ်ားကိုလည္း လံုေလာက္တဲ့ ၀န္းထမ္းလစာေပးတာမ်ိဳးေတြကို တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြက လုပ္ေဆာင္ေပးရမယ္ဆိုျပီး အၾကံျပဳေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီနည္းအတိုင္း အုပ္ခ်ဳပ္မယ္ဆိုရင္ တိုင္းသူျပည္သားေတြဟာ စား၀တ္ေနေရး စတဲ့အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ေတြမွာ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမေနရပဲ အပူအပင္ကင္းမဲ့စြာနဲ႔ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနႏိုင္ၾကလိမ့္မယ္၊ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ ရာဇ၀တ္မႈေတြ ကင္းစင္ျပီး တိုင္းျပည္ၾကီး ေအးခ်မ္းသာယာ၀ေျပာပါလိမ့္မယ္လို႔ မိန္႔မွာေတာ္မႈခဲ့ပါတယ္။
ဒီလိုဆိုရင္ ယေန႔ျမန္မာျပည္က လက္ရွိအေျခအေနေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္မေနေပဘူးလား။ ျမန္မာျပည္မွာ ျဖစ္ေနတာက ထမင္းငတ္လို႔ ငတ္ေနပါတယ္လို႔ ေျပာသူေတြကို ဖမ္းဆီးျပီး ၾကီးေလးတဲ့ျပစ္ဒဏ္ေတြခ်မွတ္၊ ကို္ယ့္ျပည္သူေတြ ထမင္းငတ္ေနတာကို မၾကည့္ရစ္လို႔ ျပည္သူေတြကိုယ္စား လမ္းမေပၚထြက္ ေမတၱာပို႔ျပီး ဆႏၵျပခဲ့ၾကတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို ေသနပ္ႏွင့္ျပစ္သတ္၊ မေသပဲ က်န္ရစ္သူေတြၾကေတာ့ ဘာသာတရားကို အၾကည္ညိုပ်က္ေအာင္လုပ္မႈတို႔ ဆူပူေအာင္လုပ္မႈတို႔ စတဲ့ အဓိပၸါယ္ကင္းမဲ့တဲ့ စြပ္စြဲခ်က္ေတြနဲ႔ ျပစ္ဒဏ္ေတြခ်မွတ္ ဆိုေတာ့ တုိင္းျပည္ေအးခ်မ္းေစေၾကာင္း နည္းလမ္းေတြနဲ႔ကေတာ့ ဖီလာကန္႔လန္႔ ျဖစ္လို႔သာေနပါေတာ့တယ္။ ဒီၾကားထဲ ဘာသာတရားက ႏိုင္ငံေရးႏွင့္မဆိုင္ဘူးဆိုျပီး သံေရာင္လိုက္ ေအာ္ျပေနၾကျပန္ေသးေလေတာ့ အထက္ပါျမတ္စြာဘုရားရဲ့ တရားေတာ္ေတြရဲ့ အဓိပၸါယ္ေတြကိုတိုင္ ေျပာင္းျပန္လွန္္ရေတာ့မလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ အေတြးအေခၚေတြက သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြနဲ႔ ဖီလာျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကလည္း သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြနဲ႔ ျပဒါးတလမ္း သံတလမ္းဆိုတာလို ျဖစ္လို႔သာေနပါေတာ့တယ္။
ရဟန္းေတာ္တုိ႔ရဲ့ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္တစ္ခုထဲမွာ ေအးခ်မ္းသာယာျပီး ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းမ်ိဳးျဖစ္ဖို႔ လိုက္နာအပ္တဲ့ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကို ျမတ္စြာဘုရားက ညႊန္ျပေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အဆိုပါညႊန္ၾကားခ်က္ရဲ့ ဆိုလိုရင္းအဓိပၸါယ္ကေတာ့ ဘယ္လိုအုပ္စု အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ေစ အတြင္းပိုင္းမွာ အရႈပ္အေထြးျပႆနာေတြ ရွိေနမယ္ဆိုရင္ အဲဒီအဖြဲ႔အစည္းဟာ တိုးတက္မႈတို႔ ေအးခ်မ္းမႈတို႔ဆိုတာ မရွိႏိုင္ဘူး။ အဲဒီျပႆနာ အရႈပ္အေထြးေတြကို ျငိမ္းခ်မ္းတဲ့နည္းနဲ႔ ေက်ာ္လႊား လြန္ေျမာက္မွသာလွ်င္ ေအးခ်မ္းျပီး သာယာ၀ေျပာတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုဆိုတာ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္။ ၄င္းျပႆနာအရႈပ္အေထြးေတြက လြန္ေျမာက္ဖို႔ဆိုရင္ေတာ့ အခ်င္းခ်င္း ေတြ႔ဆံုညွိႏိႈ္င္းျပီး အေျဖရွာတဲ့နည္းကသာ တစ္ခုတည္းေသာ နည္းလမ္းျဖစ္တယ္လို႔ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ထို႔အျပင္ ဇာတ္ေတာ္ေတြထဲမွာလည္း အခ်င္းခ်င္းျငင္းခံုကြဲျပားေနမႈမွာ ခ်မ္းသာမႈဆိုတာမရွိႏိုင္ဘူးလို႔ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါေသးတယ္။ ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္ပါတယ္၊ ျငင္းခံုမႈက မိမိရဲ့ပုဂၢလိက အတၱမာနကို အေျခခံထားတာျဖစ္လို႔ မိမိကိုယ္တိုင္ကလည္း ပင္ပန္းရသလို အမ်ားအတြက္လည္း ေကာင္းက်ိဳးဆိုတာ မျဖစ္ေစႏိုင္ပါဘူး။ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္မႈကေတာ့ အခ်င္းခ်င္းနားလည္မႈတို႔ ေမတၱာတရားတို႔ ဆိုတာကို အေျခခံထားတာေၾကာင့္ ေဆြးေႏြးေနဆဲကာလ အတြင္းမွာပင္ စိတ္ႏွလံုးျငိမ္းခ်မ္းမႈကို ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။
ဒီအေျခခံအခ်က္အလက္ေတြကို ေလ့လာသံုးသပ္ေသာအားျဖင့္ တိုင္းျပည္ႏွင့္ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုမွာ ေအးခ်မ္းသာယာဖို႔တို႔ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ဖို႔တို႔ ဆိုတာကို အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ေလးစားမႈတို႔ ရိုးသားမႈတို႔ဆိုတာေတြကို အေျခခံျပီး ျပႆနာေတြကို ေဆြးေႏြးညိွႏိႈင္းတိုင္ပင္မႈကေန တဆင့္သာလ်င္ရရွိႏို္င္ပါတယ္။ အခ်င္းခ်င္း ေက်နပ္မႈရွိၾကမွသာလွ်င္ ေရရွည္ခံတဲ့ ေအးခ်မ္းမႈတို႔ ျငိမ္းခ်မ္းမႈတို႔ဆိုတာ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရး ႏွွင့္ ဖြံ႕ျဖိဳးေရးေကာင္စီဆိုတဲ့ အမည္နာမပညတ္ရဲ့ေနာက္မွာ စစ္မွန္တဲ့ ေအးခ်မ္းသာယာမႈတို႔ ဖြဲ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈတို႔ဆိုတာေတြ ျဖစ္ေပၚလာဖို႔ဆိုရင္ တရားနည္းလမ္းက်တဲ့ လက္ေတြ႕သေဘာဆန္တဲ့ အလုပ္ေတြကိုသာ လုပ္ဖို႔လိုအပ္လွပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။ 
သခင္ႏြယ္(MSMA)
0 Responses

    နေမာတႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ
    ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ
    ေကာင္းသတင္းမ်ား ဖိနပ္စီးေနခ်ိန္မွာ မေကာင္းသတင္းမ်ားက ကမၻာပတ္ေနၿပီ။
    ျပႆနာအခက္ခဲအတြက္ ထြက္ေပါက္ကုိသာ စဥ္းစားျခင္းမျပဳဘဲ၊ ေဖာက္ထြက္ဖုိ႔သာ စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။ ဆရာ ဦးဝင္းတင္