နယ္နိမိတ္ျခားသည္ ႏုိင္ငံမျခားပါ (၃)


ေလဆိပ္ကားဂိတ္ရထားဂိတ္မွာ ယာယီေက်ာင္းအျဖစ္အခန္းေလးေတြ သီးသန္႔သတ္မွတ္ထားေလ့ရွိေပမယ့္ သူႏုိင္ငံသူဓေလ့နဲ႔ေတာ့ ဟန္ခ်က္ညီလွတယ္လို႔ဆုိရပါမယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ားကုိ လူတို႔ေနထိုင္ရာ တို္က္ခန္းတုိ႔၊အိမ္တို႔မွာ ခရီးၾကြရင္း ယာယီသီတင္းသံုးတာကိုက်ေတာ့ ထိုင္းလူမ်ိဳးေတြရဲ့အျမင္မွာ မေက်မလည္ျဖစ္ေနၾကလို႔ပါ။ အျမဲလို တလခန္႔၊ႏွစ္လခန္႔ တည္းခိုသီတင္းသံုးဖို႔ဆိုေတာ့ ပုိေဝးျပန္ေရာ။
သြားရင္းလာရင္းဧည့္သည္အျဖစ္ မိမိနီးစပ္ရာ အလွဴရွင္မ်ား၏ အိမ္ကုိခဏဝင္တာပင္ ထိုင္းရဲမ်ားက မ်က္ေစာင္းထိုးေနေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာစာသင္ရဟန္းေတာ္ေတြ ထုိင္းကုိေရာက္လာရင္ ေက်ာင္းကရွာမရ၊ အိမ္မွာက ၾကာၾကာတည္းမရဆိုတဲ့ ျပႆနာအခက္ခဲ ေတြ႔ေလ့ရွိပါတယ္။

ျဖစ္ေတာ့လဲျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ သူ႔ဓေလ့နဲ႔သူ႔ထံုးစံေပါ့။ ကိုယ့္အိမ္မွာကုိးကြယ္တဲ့ ဆင္းတုေတာ္သီတင္းသံုးရာ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ကုိပင္ မိမိတို႔အိမ္ရဲ့ေလွခါးအတက္၊သုိ႔မဟုတ္ ျခံ၏ ေထာင့္တေနရာတြင္သာ သီးသန္႔ထားလုိ႔ကိုးကြယ္ၾကတာကုိး။ စာေရးသူတုိ႔အမိေျမမွာဆုိရင္ေတာ့ အိမ္ဦးခန္းေပါ့။ ကြာလာတဲ့ ကိုးကြယ္မႈေလးေတြပါ။ တဘက္ကအားသာလိုက္၊တဘက္ကအားနည္းသလိုရွိလုိက္နဲ႔ တရားေတာ္နဲ႔ေလ်ာ္ညီစြာက်င့္သံုးႏုိင္သူကသာ ဘုရားညြန္ျပတဲ့အတုိင္း ခ်မ္းသာစစ္ကုိနီးမွာဘဲလို႔ ယူဆမိတယ္။ ကိုးကြယ္မႈ အမူရာေတြက မဓာနေတာ့မက်ပါ။

ေနာက္ထပ္တမူထူးေနတာက ထုိင္းႏုိင္ငံရွိ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမ်ားမွာ ေျမဧရိယာ၊ေနရာထိုင္ခင္း က်ယ္ဝန္းေနျခင္းပါဘဲ။ ေက်ာင္းမွန္သမွ် သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္မႈရွိသလို၊အေနထားကလဲ ေရာက္လာသူအားလံုး စိတ္ခ်မ္းေျမ့စြာနဲ႔ လြင္သာျမင္သာရွိလွပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သူ႔ႏုိင္ငံရဲ့မူအရ အက်ယ္ဝန္း၊ဧရိယာျပည့္မွီမွ ေက်ာင္းတည္ေဆာက္ခြင့္ျပဳထားျခင္းေၾကာင့္ပါဘဲ။ ဒီအခ်က္တင္မကပါဘူး၊ သိမ္အသစ္ေဆာက္လ်င္္ ဘုရင္ရဲ့ခြင့္ျပဳခ်က္ကိုပင္ ယူရပါတယ္။ ခြင့္ျပဳခ်က္မရလ်င္ တည္ေဆာက္ခြင့္မရွိပါ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဘုရင္ကား ဘူမိေျမပုိင္ရွင္ပင္တည္း။ သိမ္ဆုိသည္ကား လြယ္ကူစြာေဆာက္ခြင့္မရႏုိင္သလို လြယ္ကူစြာဖ်က္လို႔မရေကာင္းေသာအရာတြင္တခုအပါဝင္ျဖစ္သည္။ မိမိတို႔အမိေျမမွာေတာ့ သိမ္ေတာ့မလြယ္ပါ၊ေက်ာင္းဝုိင္းဧရိယာကေတာ့ ေျပးၾကည့္လုိ္က္ရင္ ရွင္းေနေရာ့ေပါ့ဆုိတာလုိျဖစ္ေနတယ္ေလ။ ေခတ္ေျပာင္းလာေတာ့ တုိက္ႀကီးမ်ားေလာက္သာ လြင္သာျမင္သာရွိလွေတာ့သည္။

ၿပီးေတာ့ အမိေျမမွာအံ့ၾသစရာေကာင္းတာက ရဟန္းေတာ္ေတြ႔ရင္ဦးခ်ပါ၊ဖိနပ္ခြ်တ္ပါ၊လက္အုပ္မုိးပါ ဆိုတဲ့ဓေလ့ေလးေပါ့။ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာလဲ ဒီဓေလ့ေလးက ေမြးဖြားလာတဲ့ သာသနာ့အႏြယ္ဖြားတုိင္း ထပ္တူရွိေနၾကပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္အံ့ၾသစရာေကာင္းေနရတာလဲဆိုေတာ့ ထုိင္းကလူေတြက ဝတ္ေက်တန္းေက်ဆိုတဲ့သေဘာကုိအေျခခံေနလို႔ ပါ။ ထိုင္းႏုိင္ငံတြင္ သာသနာႏြယ္ဝင္ ရဟန္းေတာ္၊သာမေဏမ်ားဖူးေတြ႔ျမင္ရတိုင္း အမိျမန္မာေျမထက္  အဆေပါင္းမ်ားစြာလက္အုပ္ခ်ီဖို႔ဝန္မေလးၾကပါ။ သုိ႔ေသာ္ လက္အုပ္ခ်ီဆို ခ်ီရံုသက္သက္ပါ။ ဒီထက္ပုိၿပီး ဘာသာေရးအတြက္ေလးနက္တဲ့အေတြးမရွိႏုိင္ပါ။ ကားစီးလို႔သြားသြား၊ဆိုင္ကယ္စီးလို႔သြားသြားပါ။ ျမင္တဲ့ေနရာတိုင္းမွာ လက္အုပ္ခ်ီမိုးရွိခိုးၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းကန္ဘုရား အေဆာက္ဦးႀကီးႀကီးေတြ႔ရရင္ပင္ လက္အုပ္ခ်ီေနၾကပါတယ္။ ေလးနက္တဲ့အေတြးမရွိႏိုင္ဘူးလို႔ေျပာရတာက လက္အုပ္ခ်ီၿပီးသြားရင္ သူ႔တုိ႔ဆႏၵျပည့္စံုသြားၿပီ၊ တာဝန္တခု ၿပီးဆံုးသြားၿပီလို႔ ယူဆၿပီး ကုိယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္အတိုင္း ေျပာဆိုျပဳမူေနၾကတာကုိ ေတြ႔ရလို႔ပါ။

စာေရးသူ ထိုင္းသုိ႔ေရာက္ခါ ဧရာမေက်ာင္းတုိက္ႀကီးအတြင္းမွာတည္းခိုေနရင္း ပဲြလမ္းသဘင္(ဘုရားပဲြ)တခုနဲ႔ ဆိုက္ျမိဳက္ျမိဳက္ၾကံဳပါတယ္။ ေက်ာင္းကန္ဘုရားအတြင္းမွာထံုးစံအတိုင္း သီလယူၾက၊လွဴဖြယ္ဆက္ကပ္ၾကၿပီးေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားနဲ႔ ေပ ႏွစ္ဆယ္ဝန္းက်င္ေလာက္အကြာေဝးေရာက္ေတာ့ သူ႔တို႔ခါးမွာ အသင့္ပါလာတဲ့ ဘီယာအရက္စသည္တို႔ကို ေအာ္ဟစ္ေသာက္စားေနၾကပါေတာ့တယ္။ စာေရးသူလဲ အနားရွိ ဒုလႅဘရဟန္းတပါးကုိ ေမးၾကည့္ေတာ့ သူကရွင္းျပပါတယ္။ ဘုန္းၾကီးေတြကိုအရုိေသေပးၿပီးၿပီတဲ့။ ၿပီးသြားၿပီဆိုတဲ့သေဘာေပါ့။ မိန္းကေလးေရာ၊ေယာကၤ်ားေလးေရာ ဒီနည္းအတိုင္းဘဲ လွဳပ္ရွားေဆာင္ရြက္၊ျပဳမူေနၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ယဥ္ေက်းမႈအရ လက္အုပ္ခ်ီျခင္းကုိ ျမန္မာႏိုင္ငံထက္ ဟန္ပါပါေဆာင္ရြက္တတ္ေလ့ရွိေပမယ့္ နက္နက္ရွိဳင္းရွိဳင္းကေတာ့ အမ်ားစု မရွိလွပါဘူး။ သရုပ္ေဆာင္သေဘာကသာ အားၾကီးပါတယ္။

ေနာက္တခုကေတာ့ နံနက္ပုိင္းဆြမ္းခံၾကြၾကတဲ့ဓေလ့ျခင္း တူညီပါတယ္။ ေလာင္းလွဴသူရဲ့စိတ္မွာ ခံယူထားတဲ့အေတြးျခင္းကြာျခားလွပါတယ္။ အမိေျမမွာေတာ့ ရဟန္းေတာ္၊သာမေဏဆြမ္းခံၾကြလာရင္ သဒၶါစြမ္းအားႏုိင္သေလာက္ေလာင္းလွဴၾကတာပါဘဲ။ ထိုင္းမွာေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဥပမာ ႏွစ္ပါးေလးပါးစသည့္စံုတဲြ၊စံုဂဏန္းနဲ႔ၾကြလာရင္ ေလာင္းလွဴဖို႔ ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ စံုဂဏန္းက လာဘ္နည္းတဲ့သေဘာေဆာင္လုိ႔ပါတဲ့။ သူတို႔စိတ္မွာ မ ဂဏန္းမွမဟုတ္ရင္ ေက်နပ္မႈမရွိၾကေတာ့ပါ။ ဘုန္းၾကီးကုိ ရတနာကတံုးေတြလို႔မျမင္ေတာ့ဘဲ ယၾတာ ကတံုးလို႔ဘဲ သတ္မွတ္ထားေလသလားေတာ့မသိဘူးေပါ့။

သာေရးနာေရးပင့္ေဆာင္ၾကရာတြင္လဲ အနည္းဆံုး ကုိးပါးပင့္ေဆာင္ေလ့ရွိပါတယ္။ ပင့္ေဆာင္မႈကေတာ့ အားတက္စရာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကုိးဂဏန္းမကုိက္ဘဲ စံုဂဏန္းအျဖစ္ ဆယ္ပါး။ ၈ ပါးစသည္ျဖစ္လာရင္ေတာ့ ေခါင္းကုတ္ေတာ့တာပါဘဲ။ ဘုန္းၾကီးဘဲ လွဴလွဴ၊ ဘုရားကိုဘဲ ပန္းကပ္ကပ္ မဂဏန္းကိုသာ အဓိကထားေလေတာ့ ေကာင္းတာလုပ္ကေကာင္းက်ိဳးျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ ကံတရားကို ပဓာနမထားေတာ့ဘဲ ရတနာကတံုးေတြကေန ယၾတာကတံုးေတြျဖစ္၊ ေစတနာကတံုးေတြေန မာယာကတံုးေတြျဖစ္၊မာယာကတံုးေတြကေန တဏွာကတံုးေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တယ္ေလ။ စံုတဲြသာ ဆြမ္းခံၾကြလို႔ေတာ့ ေလာင္းမယ့္လက္ထဲက ဆြမ္းေတြပင္ တန္႔တန္႔သြားတာ ယၾတာသေဘာက လွဳ့ံေဆာ္ေနတာေၾကာင့္ေပါ့။

ထိုင္းလူမ်ိဳးအမ်ားစုက အေဆာင္၊မႏၱာန္လဲ အၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္အားကိုးေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ဘုရားရုပ္တု၊နတ္ရုပ္တု အေဆာင္ေတြ၊ဓါတ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေစ်းတန္းေတြပင္သီးသန္႔ထားၿပီး ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားၾကပါတယ္။ ထိုနည္းတူစြာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိေတြ႔ရင္လဲ အေဆာင္ေပးမလားလို႔ေမ်ာ္လင့္ထားၾကသလို ေတာင္းခံယူၾကတာလဲ အျမဲေတြ႔ေနရပါတယ္။ ရဟန္းတပါးပါးကမ်ား အေဆာင္ေလးေပးလိုက္ရင္ စီးေနတဲ့ ကားခပင္ေပးစရာမလိုေလာက္ေအာင္ ဝမ္းသာၾကတယ္။ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားဆီက ရလိုက္ရင္ပုိလို႔ပင္ တန္ဖိုးထားတတ္ၾကပါတယ္။ ျမန္မာဆိုစြမ္းတယ္ဆိုတာ သူ႔တို႔စိတ္မွာေမ့လို႔မရပါ။ ျမန္မာ ရဟန္းေတာ္မ်ားက အမဲေရာင္စစၥည္းသုတ္လိမ္းထားတဲ့ ဘုရားအေဆာင္ေလး၊ယၾတာေလးမ်ားေပးလုိက္ရင္ ျမန္မာကေကာင္းတယ္လုိ႔ပင္ ႏွတ္ခြန္းေျခြလိုက္ၾကေသး။ အေဆာင္သာေတာင္းတာဗ်၊ အဲဒီျမန္မာဘုန္းၾကီးက မ်က္ခံုးေမြွးရိတ္မထားရင္ ျပႆနာက ရွာခ်င္ေသးတယ္။ ထုိင္းထံုးစံအရေတာ့ ဘုန္းၾကီးမွန္ရင္ မ်က္ခံုးရိတ္ရတာကုိး။ မ်က္ခံုးမရိတ္ရင္ ဘုန္းၾကီးမဟုတ္သလုိစကားမ်ိဳးက လာတတ္ေသးတယ္။ မတူတဲ့ ထူးျခားမႈေတြပါ။

ျမန္မာအမ်ားစုက သံုးသပ္ေျပာဆုိၾကတာ ထိုင္းဆိုတဲ့တိုင္း ေတာ္ေတာ္ထိုင္းတာဘဲတဲ့။ သူတို႔စံနမူနာ၊သူတို႔ဓေလ့နဲ႔ အံမဝင္တာေလးမ်ားေတြ႔ရင္ ျဖည့္ၿပီးေတာ့နားလည္ေပးမယ္လုိ႔တခါမွမရွိဘူးတဲ့။ သူတုိ႔ႏုိင္ငံဘဲ အမွန္ ျမင္တယ္လို႔ေျပာၾကပါတယ္။ ဟုတ္ေတာ့လဲ ဟုတ္ဟန္ရွိပါတယ္။ သူတို႔ထိုင္းစကားမတတ္တာမ်ားသိရင္ ထိုင္းစကားမတတ္ဘဲ ထိုင္းကုိလာလည္တယ္ေပါ့ ဆိုတာမ်ိဳးက ၾကားလုိက္ရေသးတယ္ေလ။ စာေရးသူကေတာ့ ေတာထိုင္းေတြလုိ႔ဘဲ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ ျမိ့ဳထိုင္းမဟုတ္ဖူး ဆိုတဲ့သေဘာေပါ့။( ဒါကေတာ့စကားခ်ပ္)

ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ဝိနည္းတရားေတာ္အရ လျပည့္၊လကြယ္ဥပုသ္ျပဳျခင္း ဝိနည္းသည္ ထိုင္းႏုိင္ငံကုိပုိသေဘာက်ပါတယ္။ အမိေျမမွာ သီတင္းသံုးစဥ္က ဥပုသ္ျပဳတယ္ဆုိရင္ ဝါတြင္းကာလ၌သာ အေလ့ထေတြ႔ရပါတယ္္။ ေနာက္ဆံုး သီတင္းကြၽတ္ပဝါရဏာပဲြသည္ အႀကီးအက်ယ္စည္းကားစြာက်င္းပေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ဆြမ္းေလာင္းပဲြစသည္မ်ားနဲ႔ပင္တဲြဖက္ကာ က်င္းပေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ပရဝါဏာၿပီးရင္ေတာ့ ဝါမဆိုမွီကာလအတြင္းမေတြရသေလာက္ရွားေနပါတယ္။ သာသနာ့တကၠသုိလ္ေတြမွာေတာ့ ဝါပကာလၾကံဳဖူးပါတယ္။ ေနရာတုိင္း ေက်ာင္းတုိက္တုိင္းတြင္ကား မရွိလွပါ။ ဤလျပည့္လကြယ္ဥပုသ္ျပဳၾကျခင္းကုိ ထိုင္းႏိုင္ငံရွိ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမ်ားမွာ ဝါတြင္း၊ဝါပ မခဲြျခားပါ။ အျမဲတမ္းလျပည့္လကြယ္ရွိေနသလို ဥပုသ္ျပဳတာလဲ ရွိေနပါတယ္။ ထုိင္းကုိေရာက္ခါစက ကိုယ့္အားနည္းခ်က္ဘဲလို႔ေျပာရပါမယ္။ ဥပုသ္ျပဳမယ္ဆုိေတာ့ ဟာ တမ်ိဳးပါလားလုိ႔ ေတြးမိခဲ့တယ္ေလ။ ဘာဘဲ ေျပာေျပာ နယ္နိမိတ္ျခားလာၿပီဆိုေတာ့ ဘာသာတရားရဲ့ ဓေလ့ေတြက မတူျခားနားေနဦးမည္ဟု နားလည္ထားမိပါတယ္။(ဆက္ပါဦးမည္)။
0 Responses

    နေမာတႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ
    ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ
    ေကာင္းသတင္းမ်ား ဖိနပ္စီးေနခ်ိန္မွာ မေကာင္းသတင္းမ်ားက ကမၻာပတ္ေနၿပီ။
    ျပႆနာအခက္ခဲအတြက္ ထြက္ေပါက္ကုိသာ စဥ္းစားျခင္းမျပဳဘဲ၊ ေဖာက္ထြက္ဖုိ႔သာ စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။ ဆရာ ဦးဝင္းတင္