နယ္နိမိတ္ျခားသည္ ႏုိင္ငံမျခားပါ (၂)


ဘာသာတရားေတြရဲ့ယံုၾကည္မႈ၊အားထားမႈ၊ကုိးကြယ္မႈေတြမွာ သတိထားစရာစံနမူနာယူစရာေတြေတာ့ အမ်ားၾကီးပါဘဲ။ သူ႔ဘာသာနဲ႔သူ စိတ္ဝင္စားရာ၊အၾကိဳက္ေတြ႔ရာ၊ယံုၾကည္ရာေတြနဲ႔ နယ္ခံေျမခံဓေလ့မ်ားတုိင္း ရွင္သန္ေနၾကတာေပါ့။ နယ္နိမိတ္ျခားလာၿပီဆုိတာနဲ႔ ယံုၾကည္မႈဓေလ့မ်ားကလဲ သိသိသာသာဆိုသလိုေျပာင္းလာခဲ့တာကိုျမင္ရေတြ႔ရပါတယ္။ တူေနတဲ့ ကုိးကြယ္မႈမ်ားၾကားကပင္ အံ့ၾသရေလာက္ေအာင္ကုိ ထူးဆန္းတာေတြ႔ရပါတယ္။
ထိုင္းႏုိင္ငံတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံနည္းတူ သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ားကုိ ႏွစ္သစ္ကူး၊ အိမ္သစ္တက္၊ေမြးေန႔စေသာ ေန႔ထူး၊အခါထူးမ်ားတြင္ ပင့္ဖိတ္၍ ပရိတ္တရားနာ၊သီလေဆာက္တည္၊အႏၱရာယ္ကင္း ျပဳလုပ္ေလ့ရွိပါသည္။ ကုိယ့္ေျမကိုယ္ေဒသႏွင့္မျခားနားပါ၊ ဒါေပမယ့္ ပရိတ္တရားနာၿပီးခ်ိန္မွာေတာ့ ထူးေနတာေတြ႔ရပါၿပီ။ ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္တပါးက ပရိတ္ေရျဖန္းသည့္ ႏွီးစီးေလးကိုကိုင္ၿပီး ပရိတ္သတ္အတြင္း၊အနီးမွာရွိေနတဲ့ ျမင္သမွ်လူ၊ကားဆုိင္ကယ္၊အိမ္ၿခံ အကုန္လိုက္ဖက္ျဖန္းပါေတာ့သည္။ ေခါင္းကုိထိုးခံလာတဲ့ လူေတြ႔ရသလို ေရေတြမ်ားလြန္းလို႔အလွပ်က္မွာေၾကာက္ၿပီး ထြက္ေျပးသူကိုလဲ ေတြ႔ရတတ္ပါသည္။ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံမွာေတာ့ ႏွစ္သစ္ကူးကာလတြင္းသာ ျခံစည္းရိုး၊အေဆာက္ဦးပရဝုဏ္ဝန္းက်င္ေလာက္သာ ပရိတ္သဲေက်ာက္စသည္ကုိ ဖက္ျဖန္းတာမ်ိဳးေတြ႔ၾကံဳခဲ့ရပါသည္။

မိမိ ခြ်န္ပူရီၿမိ့ဳသုိ႔ အလည္ေရာက္စဥ္က ဆရာေတာ္တပါး ကားၾကီးေပၚကေန လွည့္ပတ္ၿပီး တၿမိ့ဳလံုး၊လမ္းေဘးဝဲယာ ပရိတ္ေရ ဖက္ျဖန္းေနတာကုိ မီးပိွဳင့္တခုမွာ ေကာင္းေကာင္းေတြ႔ခဲ့ပါသည္။ ေနပူရွိန္ကလဲျမင့္ေနပါတယ္။ အရမ္းလဲ အံ့ၾသခဲ့ရတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းကုိ စိတ္မွာမေျပာက္ဘဲ စဲြေနတာေၾကာင့္ တည္းခိုတဲ့ျမန္မာဒကာေလးတေယာက္အိမ္ေရာက္ေတာ့ စကားစမိပါေတာ့တယ္။ ဘုန္းၾကီးၾကြလာတယ္ဆိုေတာ့ ဒကာ၊ဒကာမ ဆယ့္ေလးငါးေယာက္ေလာက္ ပရိတ္သတ္က ျဖစ္လာတယ္။ ေနပါဦးဗ်၊ခင္ဗ်ားတုိ႔ေနတဲ့ၿမိ့ဳက ပရိတ္ေရအၿမဲဖက္ျဖန္းေနတာလားေပါ့။ ေန႔လည္က လမ္းမွာ ဒီလိုဒီလုိျဖင့္ျမင္ေတြ႔ခဲ့ေၾကာင္း သိလိုေဇာနဲ႔ေမးေျပာေျပာလုိက္မိတာေပါ့။ ဒကာေတြမ်ားကလဲ အေတာ္ကိုအေတြ႔ၾကံဳရွိထားပံုေပၚပါတယ္။ တင္ပါ့ဘုရားတဲ့။ ဒါ ထိုင္းထံုးစံတခုလို႔ေျပာရမွာပါဘဲတဲ့။ ပဲြတိုင္းလိုလိုေတြ႔ရၿပီး တခါတခါ ၿမိ့ထဲလမ္းမွာပါေတြ႔ရတတ္ပါတယ္တဲ့။ ဒကာေတာ္စကားဆံုးခ်ိန္မွာ ဒကာမေလး ခပ္လတ္လတ္အရြယ္တေယာက္က စကားစလုိက္ပါေတာ့တယ္။

ဦးဇင္းေရ ေရျဖန္းေၾကာင္းေတာ့ မေျပာပါနဲ႔တဲ့၊တပါတ္ေက်ာ္ေလာက္ အိပ္ယာထဲ အလုပ္ပ်က္အကိုင္ပ်က္လွဲေနလိုက္ရတယ္တဲ့။ ဟာ ဘယ္လိုျဖစ္လို႔လဲ၊ ဒါေကာင္းတဲ့အလုပ္ဘဲလို႔ ျပန္ေျပာလိုက္မိတယ္။ ေကာင္းတာေတာ့ေကာင္းပါ့ဘုရားတဲ့။  တပည့္ေတာ္မွာ ေန႔လည္ေနပူပူနဲ႔ ယိုးဒယားေက်ာင္းမွာ ဘာသာေရးပဲြရွိတယ္ဆိုၿပီးေက်ာင္းသြားလုိက္တာ ပရိတ္ရြတ္ၿပီးခ်ိန္သြားတုိးတယ္ဘုရား။ ဘုမသိ၊ဘမသိနဲ႔ ပရိသတ္အတြင္းဝင္ထိုင္ခ်ိန္ ဆရာေတာ္ၾကီးက ျဖန္းဆိုေခါင္းကို ပရိတ္ေရျဖန္းလိုက္တာေပါ့။ အိမ္ေရာက္ေတာ့ ႏွာေတြစီး၊ေခါင္းေတြမူးၿပီး အပူရွပ္ဖ်ားလုိက္တာ ေဆးခန္းကို ငါးရက္ေျပးလုိက္ရတယ္ဘုရားတဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ပရိတ္ေရျဖန္းေတာ့မယ္ဆို ေျပးတာဘဲတဲ့။ ပရိသတ္ေတြလဲ သံျပိဳင္ကုိ ရယ္လုိက္ၾကပါေရာ။ မိမိလဲ စကားတခြန္းေတာ့ ျပန္ေျပာလုိက္ပါတယ္။ အႏၱရယ္ေတာ့ကင္းမယ္ဗ်ာ၊ အပူရွပ္မွာကိုေတာ့ ၾကည့္ေရွာင္ၾကေပါ့ေလ။ ယံုၾကည္မႈနဲ႔ နယ္နိမိတ္ျခားနားျခင္းရဲ့ အထူးေလးေတြေပါ့။

ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး၏ ဝိနည္းတရားေတာ္မ်ာနဲ႔အညီ သာသနာ့ေဘာင္(ရဟန္း)ျပဳၾကရာတြင္ ထိုင္းမွာလဲအတူတူပါဘဲ။ အသက္ ဆယ့္ကုိးႏွစ္ေက်ာ္၊ႏွစ္ဆယ္ေမးတင္အရြယ္ေပါ့။ သိမ္တက္ျခင္းမဂၤလာျပဳလုပ္လ်က္ ရဟန္းေဘာင္သုိ႔တက္ေရာက္ၾကပါသည္။ မတူညီတာတခုကေတာ့ ခြင့္ျပဳခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ ဝိနည္းခြင့္ျပဳခ်က္မဟုတ္၊ဆုိင္ရာဆိုင္ရာ ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ားၾကီးခြင့္ျပဳခ်က္ျဖစ္သည္။ ကိုယ့္ေျမကိုယ့္ေရမွာေတာ့ နီးစပ္ရာကိုးရာကြယ္ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ခြင့္ျပဳလ်င္ ရဟန္းေလာင္းမွာသိမ္ဝင္ခြင့္၊ကမၼဝါခံယူခြင့္ ဖတ္ၾကားခြင့္ရပါသည္။ ကမၼဝါအရာကြ်မ္းက်င္ႏိုင္နင္းသည့္ ဆရာေတာ္တပါးကသာ ရြတ္ဖတ္ျခင္းျဖင့္ ရဟန္းေဘာင္တက္ေရာင္ခြင့္ရပါသည္။

ထိုင္းမွာေတာ့ ရဟန္းေလာင္းမဂၤလာပဲြက်င္းပခြင့္သာ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ကခြင့္ျပဳနိုင္ပါသည္။ သိမ္ဝင္ခ်ိန္ ကမၼ၀ါစာအတြက္ေတာ့ ၿမိ့နယ္အၾကီးဆံုးဆရာေတာ္ၾကီး၊သုို႔မဟုတ္ တုိင္းၿမိ့နယ္က ကမၼဝါစာဖတ္ခြင့္ရထားေသာ ဆရာေတာ္မ်ားကသာ ေဆာင္ရြက္ရတဲ့မူကုိခ်မွတ္ထားပါသည္။ ရြတ္ဖတ္ရာတြင္လဲ အလြတ္အာဂံုရြတ္ဆိုရပါသည္။

ဤမတူညီေသာ စံနမူနာကို သတိထားမိေတာ့ ဒုလႅဘတရား ငါးပါးထဲက ရဟန္းအျဖစ္ကုိရခဲျခင္းဆုိတဲ့တရားကုိ ေျပးသတိရမိတယ္။ ရဟန္းခံပဲြက်င္းပႏုိင္ေသာ္လဲ ကမၼ၀ါစာဆုိင္ရာ ဆရာေတာ္မ်ားကုိသီးသန္႔ပင့္ရျခင္းေၾကာင့္ ဆရာေတာ္မ်ား သာသနာ့ကိစၥဆုိင္ရာအေၾကာင္းတုိ႔ တုိက္ဆုိင္ေနခဲ့ေသာ္ လြယ္လြယ္နဲ႔ ရက္သတ္မွတ္ၿပီး ရဟန္းေဘာင္တက္ေရာက္ခြင့္မရႏုိင္ပါ။ ကိုယ့္ေက်ာင္းမွာ ကိုယ့္ဆိုင္းကုိ ကိုယ္တီးၿပီးေတာ့ ရဟန္းခံပဲြျဖစ္ဖုိ႔အေတာ္ပင္ မလြယ္ကူေတာ့ပါ။ သက္ဆုိင္ရာဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ကုိ ဧကန္ယူရေတာ့သည္။

ဒုရကၡာနံ ဘာေဝါ ဒုလႅေဘာ၊(ခဲရင္းသျဖင့္ရအပ္ေသာေၾကာင့္ ဒုလႅဘ)ဟူသည့္အတုိင္း သဘာဝေတာ့က်လွဟန္ရွိသည္။  မိမိတို႔ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ကုိယ့္နီးစပ္ရာ ေဂါစရဂါမ္ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္သေဘာ၊ ရဟန္းအလွဴျပဳလိုသူတုိ႔၏ဆႏၵတုိ႔ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ ဝိနည္းကိုေၾကာင့္ၾကမဲ့ ရဟန္းၾကီးေတြ မၾကာမၾကာေတြ႔ရတတ္ပါသည္။

သာသနာ႔ေဘာင္မွာ ငယ္စဥ္တည္းက စာေပသင္ၾကားျခင္း၊ ေလ့လာျခင္းနဲ႔ သီတင္းသံုးလာေသာ ရဟန္းငယ္မ်ားနဲ႔ အဆင္မသင့္တာေတြလဲ မၾကာမၾကာျမင္ေန ၾကားေနၾကရတယ္။ သာသနာကေတာ့ ျမစ္ၾကီးငါးသြယ္၊ျမစ္ငယ္ငါးရာတြင္းက စီးဆင္းလာတဲ့ သမုဒၵရာၾကီးကဲ့သုိ႔ပါဘဲ။ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ၊ဇာတ္ျမင့္နိမ့္ခဲြျခားထားျခင္း မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္လဲ ေခတ္ေတြ၊စားဝတ္ေနေရးေတြေျပာင္းလာတာေၾကာင့္ လူေတြကလဲ ေခ်ာင္ရင္ေခ်ာင္သလုိ အလြယ္လမ္းကို လုိက္တတ္ၾကေလေတာ့ အရာအရာကိုစီစစ္ျခင္း၊ခြင့္ပန္ျခင္းေတြနဲ႔ စည္းကမ္းကလနားေလးေတြ ထားႏုိင္ရင္ေတာ့ ပုိပုိၿပီးသန္႔ရွင္း၊ စီပင္တဲ့ သာသနာၾကီးျဖစ္ႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႔ ခံယူမိတယ္။

ေတာထြက္ေတာင္ပ်ံ ေက်ာင္းလက္မခံ၊ကပၸိယေတာထြက္ ေခြးေၾကာင္ၾကက္ ေက်ာင္းတြင္ တသက္မေမြးရာ ဆုိတာမ်ိဳး ခဲြျခားတဲ့စကားလံုးလွလွေတြလဲ ဆိတ္သုဥ္းလာလိမ့္မယ္လုိ႔ ေတြးထင္ပါတယ္။ ဒီလိုေျပာေတာ့ သာသနာက မထြန္းေျပာင္ဘဲေနလို႔လား လုိ႔ေမးခြန္းေတြ ေမးျခင္ေကာင္းေမးခ်င္မိပါလိမ့္မယ္။ သာသနာကေတာ့ အျမဲသန္႔ရွင္း၊ စီပင္ေနလ်က္ပါ။ သာသနာရဲ့ အဖုထစ္ဆူးေျငာင့္ဆုိတာလဲ ဘုရားရွင္လက္ထက္မွာတည္းက သုဘဒ္ရဟန္းၾကီးတို႔လို ရွိေနၿပီးသားပါ။ သာသနာကိုကာကြယ္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမယ့္ စည္းဆိုတာကေတာ့ မိမိအပါဝင္ သာသနာ့ ဝန္ထမ္းအားလံုးတာဝန္ရွိတယ္လုိ႔ နားလည္မိတယ္။

နံပါတ္တစ္ေဆာင္းပါးတြင္းမွာ သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ား ေလယာဥ္၊ရထား၊ကားစီး၍ ခရီးၾကြျခင္းနဲ႔ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းပါရွိၿပီးပါၿပီ။ ထိုသုိ႔ခရီးေဝးၾကြေရာက္ၾကရာတြင္ ကိုယ့္ေျမကိုယ့္ေရနဲ႔ လံုးဝမတူညီေအာင္ရွိေနတဲ့အခ်က္ကေတာ့ နားေနခန္း(ယာယီေက်ာင္း) သီးသန္႔ေတြေပါ့။ ထိုင္းႏုိင္ငံတြင္ အေဝးခရီးၾကြေရာက္ၾကရာ၌ ကား၊ရထား လက္မွတ္မ်ားဝယ္ယူၿပီး ထြက္ခ်ိန္ကိုေစာင့္ဆုိင္းၾကျခင္းအတြက္ သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ား အိေျႏၵရွိလွပါသည္။ မွန္ပါသည္။ သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ားသည္ ဃရာဝါသ အိမ္ရာတည္ေထာင္လူတို႔ေဘာင္ကဲ့သုိ႔ လားလား လားလားနဲ႔ ရထားဂိတ္၊ကားဂိတ္အတြင္းမွာ သြားလာေစာင့္ဆုိင္းေနလို႔မသင့္ပါ။ ထုိင္ခံုတန္းလ်ားမ်ားတြင္လဲ ေရာေရာၿပီး ဝင္ထိုင္ရတာ အဆင္မေျပလွပါ။

ထုိအျခင္းရာအတြက္ ကားရထား၊ေလယာဥ္ စသည္ျဖင့္ခရီးေဝးထြက္သည့္ ဂိတ္ဌာနတိုင္းတြင္ ရွင္သာမေဏ၊ရဟန္းေတာ္မ်ား ဆုိသည့္ စာတမ္းငယ္ျဖင့္ အခန္းသီးသန္႔စီမံထားျခင္းပါဘဲ။ မိမိတို႔လဲ ခရီးသြားတုိင္း လက္မွတ္မ်ားဝယ္ၿပီးခ်ိန္တြင္ ဒီေနရာကုိဘဲ သြားၿပီး အနားယူေလ့ရွိပါတယ္။ တကယ္ကုိ စိတ္ကူးေကာင္းတယ္။ သာသနာအတြက္ အေရးပါလွတယ္လုိ႔မယူဆႏုိင္ေပမယ့္ အေထာက္ကူအေတာ္ကုိျဖစ္ေစပါတယ္။ ခရီးၾကြၾကတဲ့ သာသနာ့ဝန္ထမ္းတုိင္း မပင္မပန္းခရီးၾကြၾကရပါတယ္။

ဘယ္ေလာက္ထိအဆင္ေျပသလဲ ေျပာရရင္ စာေရးသူ မေလးရွားသုိ႔ေခတၱသြားစဥ္က ဘန္ေကာက္ၿမိ့ဳ၊ ဧရာမေလဆိပ္ၾကီးအတြင္းမွာ ခ်က္ကင္ဝင္ၿပီးခ်ိန္၊ အခ်ိန္ပုိေရာက္ေနတာေၾကာင့္ ဝင္နားလုိက္တာ ေလယာဥ္ထြက္သြားခ်ိန္ထိ မႏုိးေတာ့ပါ။ အယားကြန္ဒီရွင္ရဲ့အစြမ္းေၾကာင့္ ေလယာဥ္လက္မွတ္ပင္ ဆံုးသြားရပါတယ္။ နားလို႔အဆင္ေျပခ်က္ကေတာ့ လက္မွတ္ဆံုးတဲ့အဆင့္ထိပါဘဲ။ ကာလဒါနအလွဴဆုိတာ ဒါမ်ိဳးကိုဘဲ ေဟာခဲ့ေလသလားမသိေပါ့။ မိမိတို႔အမိေျမမွာေတာ့ ကားဂိတ္ေတြေရာက္တိုင္း ကြမ္းယာဆုိင္ခံုထိုင္လုိက္၊ေဆးလိပ္ဆိုင္ခံုထိုင္လုိက္နဲ႔ အိေျႏၵမရွိတဲ့အျပင္ ခံုရဖုိ႔ ေရဘူး၊ကြမ္းယာဝယ္ရတာကို အလုပ္တခုဘဲေပါ့ေလ။ 

နယ္နိမိတ္ေလး ျခားေတာ့ ႏုိင္ငံေပၚလစီေတြကလဲ ဒီမုိကေရစီေတြေကာ၊ ဘာေတြေကာ ညာေတြေကာ ထူးလာလိုက္တာေပါ့။ အိႏၵိယက ပညာေတာ္သင္ျပန္လာတဲ့ ဆရာေတာ္တပါးမိန္႔ဖူးသလုိ အေျခေနေတြ၊ ဘာသာေရးေတြကေတာ့ ထူးေနမွာဘဲတဲ့။ ဒုိ႔ အိႏၵိယမွာ ေနေတာ့ ဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ ေဆးလိပ္ေသာက္ေနတာကုိ ေဘးနားကဝုိင္းက ဘာသာေရးကရုေတြက ဒီေကာင္ေတာ့ သြားၿပီဆိုတဲ့ အၾကည့္အေနထားေတြနဲ႔ ေျပာဆုိေနတာေတြ႔ရတယ္ေပါ့။ သူတို႔အတြက္ေတာ့ အထူးဆန္းေပါ့။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဝိနည္းအရဆို ေဆးလိပ္ေသာက္တာက ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ဘူးတဲ့ေလ။ နယ္နိမိတ္မကဘဲ ႏုိင္ငံပါျခားသြားရင္ ပုိပုိၿပီး မတူညီတာေလးေတြ ရွိေနဦးမည္ေနာ္။ မွန္းဆမိပါရဲ့။ (ဆက္ပါဦးမည္)။
0 Responses

    နေမာတႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ
    ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ ဂန္႔ေဂါ
    ေကာင္းသတင္းမ်ား ဖိနပ္စီးေနခ်ိန္မွာ မေကာင္းသတင္းမ်ားက ကမၻာပတ္ေနၿပီ။
    ျပႆနာအခက္ခဲအတြက္ ထြက္ေပါက္ကုိသာ စဥ္းစားျခင္းမျပဳဘဲ၊ ေဖာက္ထြက္ဖုိ႔သာ စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။ ဆရာ ဦးဝင္းတင္