|
နယ္နိမိတ္ျခားသည္ ႏုိင္ငံမျခားပါ…….
စာေရးသူသည္ စာဖတ္စာေရး ၀ါသနာပါသူတေယာက္မဟုတ္ပါ။ မႏၱေလးမွာစာသင္ခ်ိန္က ဆရာေတြရဲ့စာအေရးသားေကာင္းမြန္ေစရန္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ က်င္းပေပးေလ့ရွိတဲ့ စာသင္ခန္းတြင္းေလ့က်င့္ခန္းၿပိဳင္ပဲြမ်ားေလာက္သာ ေရးသားခဲ့ဖူးပါတယ္။ အခုေနာက္ပုိင္းေတာ့ ကုိယ့္ကုိမယံုႏုိင္ေလာက္ေအာင္ လက္တည့္စမ္းလာတာကုိ သတိထားမိလာပါတယ္။ နယ္နိမိတ္စည္းတခုျခားလာတာနဲ႔ မတူညီတာေလးေတြ၊ေျပာင္းလဲလာတာေလးေတြကဘဲ တြန္းအားျဖစ္လာတယ္လို႔ေျပာရမယ္ထင္ပါတယ္။
အခုဆုိစာေရးသူထိုင္းကုိေရာက္လာတာ ႏွစ္နဲ႔တြက္ေသာ္မၾကာလွေပမယ့္ လ၊ရက္ တုိ႔နဲ႔တြက္စစ္ရေသာ္ အတန္အသင့္ၾကာျမင့္ခဲ့ပါၿပီ။ နယ္နိမိတ္ျခားၿပီးရွင္သန္လာျခင္းေၾကာင့္ ကိုယ့္ေျမကိုယ္ေရမတူညီတဲ့ ဓေလ့တုိ႔၊ယဥ္ေက်းမႈတုိ႔က အလုိလိုထိေတြ႔မိတ္ဆက္လာရေပါ့။ ဘာသာေရးဝန္းက်င္မွာက်င္လည္သူတေယာက္ဆုိေတာ့ ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အသြင္၊ဓေလ့၊ယဥ္ေက်းမႈတုိ႔က ပုိၿပီးထိေတြ႔ရင္းႏွီးရမယ္ဆုိတာေတာ့ေျမၾကီးလက္ခတ္မလဲြေပါ့။ ရင္းႏွီးရင္ဆိုင္လာရတာေလးေတြကို ေနာက္ေနာင္မွာေရာက္လာမယ့္အားလံုးေသာစာဖတ္သူမ်ားသုိ႔ ၾကိဳဆိုရင္း မိတ္ဆက္ေပးခ်င္တဲ့ ခံစားမႈတခုေၾကာင့္ေရးျဖစ္သြားတယ္လုိ႔ဆိုရပါမယ္။
ထိုင္းႏုိင္ငံသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံနဲ႔ နယ္နိမိတ္သာျခားပါသည္။ ကိုးကြယ္မႈဗုဒၶဘာသာျခင္းအတူတူပါ။ ယဥ္ေက်းမႈ၊လူ႔ေတြရဲ့ပံုအခ်ိဳးစားမကြာလွပါ။ စုိက္ပ်ိဳးသီးႏွံ၊လယ္ယာေျမကိုအဓိကထား လုပ္ကိုင္ပံုျခင္း၊ေရခံေျမခံမကြာျခားပါ။ ပင္မေရေသာက္ျမစ္ျခင္းတူညီေနေပမယ့္ မတူညီတဲ့အကုိင္းခက္ေတြကေတာ့ ကုိးကြယ္ရာတြင္ဓေလ႔တို႔၊စံနမူနာတုိ႔ပင္ျဖစ္သည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံၿမိဳ့တုိင္းတြင္ သာသနာ့ဝန္ထမ္းရဟန္းေတာ္မ်ား၊ရွင္သာမေဏမ်ား ဘစ္စကားစီး၍ၿမိဳ့တြင္း၊ရြာတြင္းၾကြရာ၌ ကားခဝတၳဳေငြမေပးရပါ။ ဘစ္စကားတိုင္းတြင္ သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္ သီးသန္႔ခံုပါရွိသည္။တၿမိဳ့မွတၿမိဳ့ခရီးရွည္ၾကြေရာက္ရာတြင္ သာမန္အရပ္သားမ်ားနဲ႔မတူ သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ားသည္ ကားခေငြ ၂၅ ရာခိုင္းႏွဳန္းေလ်ာ့ကာ ခရီးၾကြခြင့္ရပါသည္။ သာသနာ့ဝန္ထမ္းဟူ၍ ကား၏ေရွ့ပုိင္းခံုတြင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ေနရာေပးေလ့မရွိပါ။ ကိုယ့္ေျမကိုယ့္ေရမွာကား ခံုအတြက္သတိေပးစာတန္းေတာ့ျမင္ရတယ္၊ ေငြအတြက္သေဘာေကာင္းတဲ့ စပါယ္ယာနဲ႔ေတြ႔ၾကံဳခိုက္ေတာ့ ခံစားရတတ္ပါသည္။
သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ားသည္ ၿမိဳ့တြင္းရြာတြင္း၊ခရီးရွည္ၾကြေရာက္ရာတြင္ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္အညီ သကၤန္းရံု၍ၾကြၾကရပါသည္။ သကၤန္းရံုျခင္းသည္ မျဖစ္မေနကိုက်င့္သံုးရသည့္ မူကို ထိုင္းႏုိင္ငံတြင္ ကုိင္စဲြထားပါသည္။ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္အညီဆုိတာေတာ့ ထိုင္းလူမ်ိဳးအမ်ားစုသိသလား၊မသိသလားေတာ့ တတ္အပ္မေျပာႏုိင္ပါ။ ေက်ာင္းပရဝုဏ္မွ အေတာင္ႏွစ္ဆယ္ခန္႔သုိ႔ၾကြရာတြင္ပင္ သကၤန္းရံုလို႔သြားရတာေတာ့ စာေရးသူ သိေနပါတယ္။ သကၤန္းရံုရာတြင္(သကၤန္းရံုနည္း)မူသံုးမ်ိဳး၊သံုးစားေတြ႔ရပါသည္။ ကုိယ့္ေျမမွာေတာ့ သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ား၏ သေဘာအတိုင္းသာၾကြေလ့ရွိၾကသည္။ သကၤန္းရံုျခင္း၊မရံုျခင္းကုိ ပဓာနမထားၾကပါ။ အခ်ိဳ့ေသာစာသင္တိုက္ၾကီးမ်ားတြင္ေတာ့ စည္းကမ္းတခုအျဖစ္သတ္မွတ္ထားေလ့ရွိတာေတြ႔ရပါသည္။ မတူတာေတာ့ သကၤန္းရံုဟန္သံုးမ်ိဳးက ပုိကဲြျပားပါလိမ့္မယ္။
သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ားသုိ႔ ဆြမ္းခဲဘြယ္၊လွဴဖြယ္ဝတၳဳစသည္လွဴဒါန္းၾကျခင္းတူညီပါသည္။ ဆက္ကပ္နည္းျခင္းမတူညီပါ။ ထိုင္းအမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ားသုိ႔ ဆက္ကပ္ၾကရာတြင္ ၾကာခံေလးတခု အျမဲထားေလ့ရွိရပါသည္။ စာထဲကလုိ သာဟတၳိက ဆက္ကပ္နည္းမ်ဳိးေတာ့ ခြင့္မျပဳပါ။ ပု၀ါပါးေလး၊အရာဝတၳဳပစၥည္းေလးတခုနဲ႔ထိၿပီး တဆင့္ဆက္ကပ္ေလ့ရွိပါသည္။ ထိုင္းသာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ား၏ပရိကၡရာမ်ားတြင္ ပု၀ါပါးအထည္ရွည္စေလး တခါတည္းထည့္ေရာင္းထားေပးပါသည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားထံမွအလွဴခံရာတြင္ အသံုးျပဳရန္သီးသန္႔စီမံထားျခင္းျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသားမ်ားအတြက္ေတာ့ တိုက္ရုိက္ကပ္ခြင့္ရွိပါသည္။ ကိုယ့္ေျမမွာေတာ့ ဒီမူမ်ိဳးမရွိပါ။ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဘုရားေပၚမတက္ရ ဆုိင္းဘုတ္မ်ိဳးသာေတြ႔ျမင္ရဖူးပါသည္။ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းရာတြင္မူ တုိက္ရုိက္ကပ္ခြင့္ရွိပါသည္။ ထိုင္းတုိ႔ရဲ့သေဘာက အမ်ိဳးသမီးမ်ားနဲ႔ သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ားမထိရဟူ၍ မူသတ္မွတ္ထားဟန္ရွိပါသည္။
သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ား ဆြမ္းခံၾကြသည့္ဓေလ့ျခင္းတူညီပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ ဆြမ္းခံခ်ိန္ကိုသတ္မွတ္ထားပါသည္။ အာရံုဆြမ္း၊ေန႔ဆြမ္းလို႔သီးျခားမထားပါ။ ဝိနည္းေတာ္အရ ေန႔လည္ ၁၂ နာရီမတိုင္မီအတြင္းဘုန္းေပးခြင့္ရွိေသာ္လည္း မနက္ပုိင္းတခ်ိန္သာ(နံက္ ၅ နာရီမွ ၇ နာရီ ၃၀)ဆြမ္းခံၾကြျခင္း ဓေလ့ကို သတ္မွတ္ထားပါသည္။ ဆြမ္းခံခ်ိန္အတြင္းေလာင္းလွဴလုိက္သည့္ ဆြမ္း၊ဆြမ္းဟင္းမ်ားသည္ အာရံုေရာ၊ေန႔ဆြမ္းပါ အၿပီးစနစ္သေဘာေဆာင္ပါသည္။ ကိုယ့္ေျမမွာေတာ့ မနက္တၾကိမ္၊ေန႔ဆြမ္းတၾကိမ္ဟူ၍ အမ်ားစုက်င့္သံုးသည္ကုိေတြ႔ရပါသည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာေတာ့ တၾကိမ္သာၾကြလုိက္သည့္ဆြမ္း၊ဆြမ္းဟင္းသည္ အာရံုေရာ၊ေန႔ဆြမ္းေရာဖူလံုသြားတာေတာ့ တမ်ိဳးေပါ့ေလ။
နာေရးအမႈကိစၥမ်ားေပၚေပါက္လာရင္ ထိုင္းတြင္ သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ားသီတင္းသံုးရာေက်ာင္းကန္မ်ားသည္ သုႆာန္သေဘာေဆာင္ေနသည္ကုိလဲ ေတြ႔ရပါသည္။ လူေသတာနဲ႔တျပိဳင္နက္ နီးစပ္ရာ၊မိမိတို႔ကုိးကြယ္ရာ ေဂါစရဂါမ္အတြင္းက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသုိ႔အျမန္ပုိ႔ၾကသည္။ အိမ္တြင္သူေသေကာင္ကုိထား၍ အခန္းနားက်င္းပျပဳလုပ္ျခင္းအလ်င္းမေတြ႔ျမင္ရ။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတြင္သာ ဘာသာေရးအသုဘအခန္းနားျပဳလုပ္ၾကသည္။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတုိင္းတြင္လဲ နာေရးဇရပ္၊သူေသေခါင္း၊မီးသျဂၤဳိဟ္စက္ အဆင္သင့္ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္က စီမံထားသည္။ ကြယ္လြန္္သူအသုိင္း၀ုိင္းေပၚမူတည္လို႔ ႏွစ္ရက္၊သံုးရက္၊တပါတ္စသည္ မီးသျဂၤိဳဟ္စက္အတြင္းမပုိ႔မွီ သရဏဂံုတင္ျခင္းစသည္တုိ႔ကို သူနာထားသည့္ရက္တုိင္း၊ေန႔တုိင္း ျပဳလုပ္ေပးေလ့ရွိပါတယ္။
ကိုယ့္ေျမတြင္ နာေရးအတြက္ သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ားက သရဏဂံုတင္ေပးျခင္း၊ငါးပါးသီလေဆာက္တည္ျခင္း၊ေရစက္သြန္းခ်ျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ၿပီးတိုင္း ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္ကုိခ်ီးျမင့္ေလ့ရွိသည္။ ထိုင္းမွာေတာ့ ကုသလာဓမၼာအစျဖာသည့္ အဘိဓမၼာ(ကုသလတိကစသည္)တုိ႔ကုိ ထူးထူးျခားျခား ရြတ္ပြားေလ့ရွိသည္။ စာေရးသူစြမ္းသေလာက္ေမးၾကည့္မိေတာ့ ဘုရားရွင္ မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဘူးတဲ့ သႏၱဳႆိတ နတ္သားကုိ အဘိဓမၼာတရားေဟာျပ၍ ေက်းဇူးဆပ္တာကို ပဓာနထားအေၾကာင္းျပဳလို႔ ေသသြားသူအားရွိဘူးေသာေက်းဇးူမ်ားကုိေနာက္ဆံုးဆပ္ေပးသည့္သေဘာျဖင့္ အဘိဓမၼာကို ရြတ္ပြားသည္ဟု မွတ္သားရဖူးပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ေသသြားသူ၏ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္သူအတြင္းမွ ေယာက္်ားေလးမ်ားကိုလဲ ရွင္သာမေဏျပဳေပးတာေတြ႔ရပါသည္။ အသုဘၿပီးဆံုးတာနဲ႔ ရွင္သာေဏေဘာင္မွ ခ်က္ခ်င္းဆုိသလိုျပန္ထြက္ၾကပါေတာ့တယ္။ ေဖာ္ျပပါအေၾကာင္းကုိဘဲ အေျခခံထားလို႔ ရွင္သာေဏျပဳေပးပံုရပါတယ္။
ထိုင္းႏုိင္ငံရွိဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္လည္း ကိုယ့္ေျမကဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမ်ားကဲ့သုိ႔ပင္ ေန႔စဥ္ဘုရားရွိခုိးျခင္းဓေလ့မ်ား ထပ္တူရွိပါသည္။ အထူးသျဖင့္၀ါတြင္းကာလမ်ားတြင္ မနက္တၾကိမ္၊ညေနတၾကိမ္ေပါ့။ ထူးေနတာကေတာ့ ထိုင္းဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဘုရားရွိခိုးသည့္ဝတ္ရြတ္စဥ္မူသည္ တႏုိင္ငံလံုးတမူတည္းထားျခင္းပါ။ တေက်ာင္းတပါဒစနစ္လံုးဝမရွိသေလာက္ပါ။ ဒီနယ္ကေက်ာင္းမွဝတ္ရြတ္စဥ္သည္ ေနာက္နယ္တခုက ေက်ာင္းသုိ႔ေျပာင္းေရြ႔သီတင္းသံုးလ်င္လည္း အတူတူပင္ျဖစ္သည္။ စာေရးသူတုိ႔ကိုယ့္ေျမမွာေတာ့မူေတြက အေတာ္ကုိကဲြလြန္းပါတယ္။ ဝိနည္းေတာ္ကေတာ့တူညီေနလ်က္ ဝတ္ရြတ္စဥ္ေတြကေတာ့ စာသင္တုိက္တခုမွ အျခားစာသင္တုိက္သုိ႔ေျပာင္းေရြ႔ပညာသင္ရတုိင္း ဝတ္ရြတ္စဥ္ကုိ အရင္က်က္ေနရတာကကို အလုပ္တခုပါဘဲ။ ဘုရားရွိခိုးဂါထာေတြေတာ့ တုိးတုိးလာတဲ့အက်ိဳးေတာ့ရွိတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ မဟာစည္မူ၊လယ္တီမူနဲ႔ ၾသကာသကန္ေတာ့ခ်ိဳးေတြတိုးလာတာက်ေတာ့ ေမးတတ္သူနဲ႔ေတြ႔တုိင္း ေျဖရွင္းရတာအလုပ္တခုပုိျပန္ေရာဗ်ာ။ စာေရးသူကေတာ့ မူတခုနဲ႔လဲျဖစ္၊ဝိနည္းေတာ္နဲ႔ညီဆိုရင္ ပုိသေဘာက်မယ္လုိ႔စိတ္ကူးမိတယ္။ တေက်ာင္းတပါဒစနစ္ေတြကတကယ္ေတာ့ ရြာသားေတြအေရွ့ပုိင္း၊အေနာက္ပုိင္းစသည္ကဲြျခင္းရဲ့အေျခခံအေၾကာင္းလို႔ ယူဆမိတာလဲပါတာေပါ့။
အာရံုဆြမ္း၊ေန႔ဆြမ္းဘုန္းေပးၾကရာတြင္ေတာ့ စားတာျခင္းတူၿပီး၊အခင္းက်င္းကကဲြျပန္ေရာ။ ထိုင္းမွာ ရဟန္းသာမေဏမ်ား ဆြမ္းဘုန္းၾကစဥ္ စားပဲြသံုးေလ့မရွိပါ။ သင့္ေတာ္တဲ့ေနရာမွာ စားပဲြခင္းေကာေဇာပါးပါးေလးခင္းၿပီး ဆြမ္းကပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဝါေတာ္ရအဓိပတိဆရာေတာ္ၾကီးကစလို႔ ရွင္သာမေဏ အဆင့္ထိပါဘဲ။ စာေရးသူတို႔က အေလ့က်င့္မရွိေတာ့ ၾကီးက်ယ္တယ္ဘဲေျပာေျပာ ခါးကုိညြွတ္၊ေခါင္းကုိငံု႔ၿပီးဆြမ္းစားရတာ အေတာ္ပင္ပန္းမိတယ္။ ဗုိက္တင္းေအာင္ဘုန္းေပးလုိ႔အဆင္ကိုမေျပပါဘူး။ ဗုိက္တင္းလာရင္ ခါးကုန္းၿပီးအခ်ိဳပုဂံဘုန္းေပးခ်ိန္က်ေတာ့ အဆင္မေျပေတာ့ဘူးေလ။ ဗုိက္ကခုေနသလိုခံစားရတယ္ေလ။ ခါးကုိမတ္မတ္ေလးထားၿပီး စားပဲြေလးနဲ႔ဘဲ တမယ္ေကာင္းဟင္းေလးကို ဘုန္းေပးရတာ မက္မိတယ္။ မတူတာေလးေတြကေတာ့ နယ္နိမိတ္ျခားလို႔ေပါ့ေနာ္။
ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား၏ ကုိးကြယ္မႈတြင္ ဥပုသ္သီတင္းသီလခံယူေဆာက္တည္ျခင္း၊ဝိပႆနာအားထုတ္ျခင္း၊အခြင့္သင့္သလုိတရားေတာ္မ်ားကုိမွတ္သားနာယူပြားမ်ားျခင္းမ်ားသည္ ပဓာနအေၾကာင္းတြင္ပါဝင္သည္။ ကုိယ့္ေျမကုိယ္ေရကဲ့သုိ႔ပင္ ဗုဒၶဘာသာထံုးတမ္းစဥ္လာမ်ား အမ်ားအျပားရွိပါသည္။ ဤဘာသာေရးေဆာင္ရြက္ဖြယ္၊က်င့္သံုးဖြယ္မ်ား ေဆာင္ရြက္ၾကရာဝယ္ ေဂါပကလူၾကီး၊(အက်ိဳးေဆာင္ကပၸိယ)သည္ ဘာသာေရးကိစၥမ်ားကုိအဓိကဦးေဆာင္ရသည္။ ထိုင္းရုိးရာသီလေဆာက္တည္ရာတြင္လဲထုိနည္းတူပါဘဲ။ ထူးတာက သီလေဆာက္တည္ျခင္းကိစၥ၌ ဥပါသကာေခၚ ကပၸိယတေယာက္သာ ငါးပါးသီလကို ႏွတ္တုိက္ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ ဘယ္လိုဘာသာေရးအခန္းနားဘဲလုပ္လုပ္ သီလရတာကေတာ့ ဒီတေယာက္ဘဲေလ။
ကာယကံရွင္ေတြ၊ဖိတ္မံထားတဲ့ ဧည့္သည္ေတြကေတာ့ ေရွ့ကဆရာေတာ္ကသီလေပးေနလဲ သူ႔အာရံုက်ရာတေနရာကိုေငးရင္ေငး၊မေငးရင္ ဖုန္းေျပာေနတာဘဲေတြ႔တယ္။ သီလရတာ၊မရတာသူနဲ႔မဆုိင္သလိုပါဘဲ။ မယံုရင္ေတာ့ ထိုင္းကုိေရာက္လာရင္ လက္ေတြ႔ျမင္ရမွာေပါ့။ သိေနျမင္ေနရတာေတာ့ ထိုင္းႏုိင္ငံမူလတန္းေက်ာင္းတုိင္းမွာ ေန႔စဥ္ သီလေပး၊ဘုရားရွိခိုး၊ဂုဏ္ေတာ္စတဲ့ ဘာသာေရးအေျခခံေတြ ငယ္ငယ္ေက်ာင္းသူ၊ေက်ာင္းသားအရြယ္တည္းက သင္ေပးေနတာ၊ရြတ္ဖတ္ေနတာ အမွန္ပါ။ ဘုန္းေတာ္ၾကီးတပါးလဲ မူလတန္းေက်ာင္းတုိင္းလုိလုိ ဘာသာေသြးအတြက္ သင္ခန္းစာတရပ္အတြက္ ဆရာတေယာက္အေနနဲ႔ခန္႔ထားတာ၊ဖိတ္ထားတာလဲ ရွိေနပါတယ္။ ၾကီးလာမွဘဲ ေပ်ာက္သြားတာလား၊ ထိုင္းဆရာေတာ္မ်ားရဲ့ အားနည္းမႈလားေတာ့ စာေရးသူမသိပါ၊ စာေရးသူတုိ႔ေျမက သီလေပးပဲြေတြနဲ႔မတူ၊ထူးေနတာေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ေပါ့။
ပလႅင္ေပၚမွာထိုင္ၿပီး ဆရာေတာ္ေျပာသမွ်ကုိ အာရံုျပဳနားဆင္လို႔တရားနာရတဲ့အဆင့္ကေတာ့ ပုိေဝးေသး။ ရွိကိုမရွိတာပါ။ ရွိေနတဲ့တရားေဟာျခင္းကေတာ့ ေပစာေခၚ စာမူတိုင္း ဆရာေတာ္က ပလႅင္ေတာ္ကေန ဖတ္ျပတာ(ပါရာဖတ္)ကုိ ေခတၱနားစြင့္ေနတာဘဲရွိတယ္။ တစ္၀ါတြင္းလံုးၾကားလုိက္ရတာကေတာ့ ဆံုးဆယ့္ရွစ္ျဖာ(မဂၤလသုတ္)မဂၤလာတရားေတာ္ကုိ ဥပုသ္ေန႔တိုင္းဖတ္ျပတာေပါ့။ တရားေဟာျခင္းပါဘဲ။ ကိုးကြယ္မႈတူတယ္၊မူမတူတာေလးေတြေပါ့။ စာေရးသူကို ထိုင္းအထာ၊ထိုင္းအေနထားသိတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတပါးက ေကာင္းေကာင္းေျပာဖူးပါတယ္။ ကိုယ္ေတာ္ေရ ထိုင္းေတြက ဘုရားရွိခိုးစာအုပ္တအုပ္ကုိ ပိဋကတ္သံုးပံုလို႔ထင္ေနတာတဲ့။ ဘုရားရွိခိုးစာအုပ္ကလဲ ေတာ္ေတာ္စံုဗ် တဲ့။ ဆုိလိုတာက သုတၱန္ေရာ၊အဘိဓမၼာေရာ အေနထားေပါ့။ သူတို႔ထိုင္းကိုယ္ေတာ္ေတြက ဒီစာအုပ္နဲ႔ပဲ လူကုိလာလာခ်ိန္းေျခာက္ေနတာတဲ့။ ပါရာဇိက(ဝိနည္း)ဘယ္ႏွစ္ပါးရွိလဲ လူကုိလာလာေမးေနတာတဲ့။ သူလဲ မခံခ်င္လို႔ေျပာလုိက္တာ၊ဒို႔ႏုိင္ငံက ဒီဟာေလာက္ေတာ့ ကိုရင္ပိစိေလး ေမးရင္ပင္ သိတယ္လို႔ေျဖလိုက္ရတယ္တဲ့။ ဒါမွျငိမ္ၿပီး ေနာက္ကိုလာမေမးေတာ့တာတဲ့။ သူ ထိုင္းၾကားထဲမွာေနခဲ့ရတဲ့ အေတြ႔ၾကံဳေလးေပါ့ေလ။
သီတင္းသီလေဆာက္တည္ျခင္း၊တရားေဟာတရားနာျခင္းေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ေတာ့ စာေရးသူကို စြမ္းႏုိင္သမွ်ထိုင္းမွာရပ္တည္ႏုိင္ေအာင္ ေျမေတာင္ေျမာက္ေရေလာင္းေပးခဲ့တဲ့ ဆရာတပါးကို ကိုယ္တုိင္ေမးျမန္းၾကည့္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဆရာသမားကေတာ့ ကိုယ္ေတာ္ေရတဲ့ ဒီထိုင္းမွာက စီးပြားေရး၊စီးပြားေရးဘဲတဲ့။ တုိးတက္တယ္ေလ၊တုိးတက္တာေငြရွိမွျဖစ္မယ္။ သီလေဆာက္တည္တာက ေနာက္ဘဝရဲ့ပန္းတုိင္လုိ႔ဘဲျမင္တယ္၊သူတို႔စိတ္မဝင္စားဘူး၊ ဆြမ္းေလာင္းလုိ႔ဆုေပးတာၾကည့္ေပါ့တဲ့။ အသက္ရွည္မယ္၊အဆင္းလွမယ္ဆိုတာသာ အဓိကၾကားျခင္တာတဲ့။ ေငြရွိရင္ရွိသလို စားမယ္၊သံုးမယ္၊ကိေလသာခံစားမယ္၊လူ႔ဘဝမွာေနခိုက္ေလး ေငြေပါေပါနဲ႔ ခံစားမယ္တဲ့။ ဒါေလာက္ဘဲ တြက္တာ၊ဘုန္းၾကီးကို ေလးစားတယ္၊ၾကည့္ညိဳတယ္ဆိုတာလဲ ခ်ဲထီထြက္မဲ့ေန႔မ်ိဳး ဆြမ္းပုိေလာင္းတာကိုယ္ေတာ္သိေနတာဘဲတဲ့။
အထူးေျပာစရာမွမလိုတာေပါ့။ ေငြဘဲတဲ့၊တုိးတက္တဲ့အခ်ိန္မွာေငြရွိရင္ ကိစၥၿပီးသေလာက္ေပါ့ေလ ဆိုလိုတာက။ ဒါေၾကာင့္မို႔ တရားေဟာတရားနာ အမ်ားစုက သိပ္စိတ္မဝင္စားဘူးတ့ဲ။ ေငြရွိရင္ တုိက္ဝယ္မယ္၊ကားဝယ္မယ္။ဒါဘဲ ဒါဘဲ လို႔ သူသံုးသပ္ထားတဲ့ အျမင္ကုိေျပာျပခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဆရာလဲ ထိုင္းမွာေနလာတာ ဆယ္ႏွစ္တင္းတင္းျပည့္ေတာ့မွာပါ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတာ့ ထိုင္းဘာသာေရးသေဘာကို သိေနပါတယ္။ သူကဆက္ေျပာေသးတယ္၊ ကိုယ္ေတာ္ေရ ထိုင္းေရာက္လို႔ ဘာမတူညာမတူလို႔ေတာ့ မတြက္နဲ႔ပါ့တဲ့၊ဘယ္တိုင္းျပည္ဘဲေရာက္ေရာက္ လူတိုင္းလူတိုင္း စိတ္အက်ဥ္း ၈၉ ပါး၊အက်ယ္ ၁၂၁ ဘဲတဲ့။ ဒါသာမွတ္ထားေပါ့တဲ့။ ဆရာသမားေျပာလုိသတိေပးလိုတာေတာ့ ျမန္မာျပည္လိုဘဲေပါ၊ ဘာသာေရးလိုက္စားသူရွိသလို၊စိတ္မဝင္စားသူလဲ ရွိတယ္လို႔ သတိေပးေျပာဟန္ ျဖစ္မယ္လို႔ေကာက္က်စ္ခ်နားလည္မိပါတယ္။
စာေရးသူေတြ႔ၾကံဳသမွ်ေလးေတြကုိ သိသေလာက္ေျပာျပ ေရးျပတာပါ။ မွားလားမွန္လားေတာ့ ထိုင္းစကားတတ္ခ်ိန္ေရာက္မွဘဲ ေသေသခ်ာခ်ာဆန္းစစ္ၾကည့္ရမွာပါ။ ကုိယ္ျဖတ္သန္းလာခ်ိန္တြင္းမွာ နယ္နိမိတ္ျခားသည္ ႏိုင္ငံမျခားပါ ဆုိတဲ့ စားတန္းငယ္ကို ေဆာင္းပါးေလာက အပ်ံသင္ေနခ်ိန္မွာ တင္ျပျခင္းပါ။ နယ္နိမိတ္ပင္မက ႏုိင္ငံၾကီးေတြျခားသြားခဲ့ရင္ ကုိးကြယ္မႈအစိတ္ပုိင္းကြာျခားခ်က္ေလးေတြ ဘယ္ေလာက္ထိမ်ားက်ယ္ေနဦးမယ္ဆိုတာ ေတြးေတာရင္းေပါ့။ သီရိလကၤာက ရွိခိုး၊အရုိေသေပးမႈတြင္ ေျခဆင္းရတယ္ဆိုတဲ့ ထံုးစံမ်ားတုိင္းေပါ့ေလ။ (ဆက္ပါဦးမည္)။။


ေဆာင္းပါးအသစ္ေရးၿပီဗ်ိဳ႕လို႔ ေအာ္ထားေတာ့လည္း လာဖတ္သြားပါတယ္ဗ်ိဳ႕လို႔ ေအာ္ရလိမ့္မယ္။ အေတာ္ေရးႏိုင္တာပဲ။ ဆက္ေရးႏိုင္ပါေစ...ဆရာေတာ္ေလး